pugachov delo_uaОрієнтація на експорт готових харчових товарів, а не сільськогосподарської сировини, є важливим стратегічним напрямом державної політики. Особливо це є актуальним в умовах війни, коли через логістичні проблеми вигідніше транспортувати менші обсяги переробленої продукції, яка є дорожчою порівняно із сировиною.

Проте реалізація цих стратегічних цілей є досить складним завданням. На ринку харчових товарів жорстка конкуренція, країни захищають власні ринки і своїх громадян від неякісної продукції. Щоб українські вироби дійшли до полиць іноземних супермаркетів, вітчизняні товаровиробники повинні забезпечити високу якість продукції та її виробництва, пройти відповідні сертифікації, постійно підтримувати марку. Але без реклами на українську продукцію можуть не звернути увагу іноземні споживачі й не купити її.

Тому маємо завдання, виконання яких забезпечить успіх українським агропродовольчим товарам:

виробникам - забезпечити високу якість виробництва та відповідність європейським стандартам (нормам), стабільні поставки, пошук надійних іноземних партнерів, рекламу своєї продукції;

владі - укласти вигідні для України міждержавні угоди, які спрощують експорт української продукції (насамперед готової) на іноземні ринки, захищати наших виробників та експортерів, допомагати їм просувати продукцію (зокрема, участь у міжнародних виставках, ярмарках, конкурсах), рекламувати її закордоном;

громадянам - допомогти державі та виробникам й експортерам у рекламі вітчизняної продукції. Наразі закордоном перебувають мільйони українців. Своїм споживчим вибором - купуючи переважно вітчизняні товари - вони рекламуватимуть цю продукцію.

«Перероблення сільгоспсировини забезпечує створення більшої доданої вартості у країні, а також додаткові робочі місця й заробітну плату українцям, доходи бюджету й вищу продуктивність», — пояснює заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», академік НААН України Микола Пугачов.

Джерело: delo.ua