Скачати прес-реліз українською, на русском языке

З 1 січня 2016 року українська економіка функціонує в умовах зони вільної торгівлі з Європейським Союзом, нагадав заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» з наукової роботи, д.е.н. Микола Пугачов.

За його словами, природним наслідком цього є загострення конкуренції на внутрішньому та зовнішніх ринках. Проте зона вільної торгівлі – потужний стимул для піднесення вітчизняного агропродовольчого сектора на новий рівень, адже конкуренція є головною рушійною силою розвитку економіки. Зважаючи на значний потенціал агропродовольчого сектора України, прогнозується збільшення експорту до ЄС, зазначив експерт.

За розрахунками науковців Інституту аграрної економіки, у 2016 році експорт агропродовольчої продукції до ЄС зросте на 492,8 млн дол США порівняно з 2015 роком – до 4,7 млрд дол США.

Результати економіко-математичного моделювання свідчать, що зовнішньоторговельне сальдо при цьому зросте на 477,8 млн дол США і становитиме у 2016 році 2956 млн дол США. Його зростання буде забезпечено не тільки збільшенням експорту, але й стабілізацією обсягів імпорту з країн ЄС. Це обумовлюється низькою купівельною спроможністю населення України та підвищенням цін на імпортовану продукцію через девальвацію національної валюти, пояснив Микола Пугачов.

За результатами моделювання, зазначив він, найбільшу конкуренцію вітчизняній продукції становитимуть кілька груп агропродовольчих товарів з ЄС. Це, зокрема, живі тварини; готові чи консервовані продукти з м’яса; готові чи консервовані продукти з риби; живі рослини та продукти квітництва; овочі, рослини та коренеплоди; кава, чай, мате та прянощі; насіння та плоди для сівби; какао-боби і продукти з нього.

За прогнозом вчених Інституту аграрної економіки, найбільш значущими групами експортованих з України агропродовольчих товарів будуть кукурудза; насіння олійних культур; матеріали рослинного походження; олія; цукор, меляса, кондвироби; пшениця та суміш пшениці і жита (меслин); мед; залишки і відходи харчової промисловості. Маючи конкурентні переваги, саме ці продукти визначатимуть реальні обсяги українського експорту до ЄС, зазначив експерт.

У 2016 році найкращі перспективи продати свою продукцію в ЄС мають ті вітчизняні компанії, які вже мають досвід роботи на європейських ринках. Але успішна діяльність агропродовольчого сектора України в умовах зони вільної торгівлі відкриває довгострокову перспективу для нарощування обсягів продажу вітчизняної продукції не тільки в ЄС, але й в країнах третього світу, підсумував Микола Пугачов.

 ###

Національний науковий центр «Інститут аграрної економіки» заснований у 1956 році в м. Київ як науковий центр з розробки економічних основ формування і здійснення аграрної політики в Україні, актуальних проблем теорії і практики розвитку агропромислового комплексу, організації впровадження у виробництво досягнень економічної науки, здійснення координації досліджень та підготовки наукових кадрів.

Указом Президента України від 12 січня 2004 року № 48 Інституту надано статус національного наукового центру.

Головним завданням Інституту є розробка економічних основ формування аграрної політики в Україні, проведення дослідження актуальних проблем розвитку агропромислового комплексу, організація впровадження у виробництво досягнень аграрної науки, здійснення координації досліджень та підготовка кадрів.

Контактна особа:

Лариса Басанська, Тел.: +38 044 258 3112
Відділ науково-організаційного забезпечення та координації досліджень Ел. пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» Веб-сайт: http://iae.org.ua/