На ринку какао ситуація дещо інша. Світове виробництво какао-бобів у сезоні 2023/24 скоротилось з 5 млн до 4,4 млн тонн, що підштовхнуло ціни до історичного максимуму.

«Черговий сплеск вартості какао-бобів відбувся в грудні 2024 року, коли їх ціна сягнула максимуму – 11 985 дол. США/т. Станом на середину червня 2025 року какао-боби коштують 8300–8700 дол. США/т», — уточнює Духницький.

За його словами, навіть при подальшій стабілізації цін на боби какао подорожчання шоколаду є неминучим.

«Експерти ринку не бачать можливостей для повного відновлення виробництва, тому навіть при подальшій стабілізації цін на боби какао вартість готового шоколаду зростатиме», — прогнозує він.

Схожа ситуація і на ринку кави — попит стабільно перевищує пропозицію, а фермери скорочують продажі в очікуванні нового врожаю.

«З травня 2024 року по травень 2025 року ціна кави збільшилась фактично наполовину – з 2,20 дол. США/фунт до 3,34 дол. США/фунт. Урожай 2024 року у В’єтнамі та Бразилії через тривалі погодні негаразди наприкінці літа не виправдав оптимістичних прогнозів», — зазначає економіст.

Ціни на каву: чого чекати Україні

Україна повністю залежить від імпорту кави, какао та чаю, тому глобальні коливання цін відбиваються і на наших полицях, каже фахівець.

«Профільні компанії-імпортери постійно несуть додаткові ризики і збитки в умовах збройної агресії рф проти України, вимушено закладаючи ці витрати в ціну для кінцевого споживача», — пояснює Духницький.

За його словами, ці продукти мають здатність зберігатись тривалий час, тому внутрішнє зростання цін зазвичай відбувається з відтермінуванням у 3–4 місяці після глобального подорожчання.

«Щодо вартості кави на українському ринку, за даними Індексу Еспресо ресурсу Опендатабот, чашка цього напою подорожчала з 32,19 грн у червні 2024 року до 38,73 грн у червні 2025 року», — додає експерт.

За наявних прогнозів щодо неврожаю та скорочення запасів, варто очікувати поступового підвищення цін і надалі, особливо в сегменті кави та шоколаду. Тож бізнесу важливо адаптувати закупівельну стратегію, а споживачам — приготуватись до нових цінників.

Джерело: «Комерсант Український»