За її словами, українська агропродовольча продукція експортується в 205 країн світу.

"Зростання світових цін на продовольство, безумовно, позитивно вплине на український аграрний сектор, оскільки останній залишається експортно-орієнтованим. Однак з'являються загрози для внутрішнього ринку, — говорить експерт. — Пов'язані вони з тим, що зростання цін на світових ринках може привести до зростання цін на продовольство всередині країни. Такі випадки у нас вже мали місце. Хоча це може мати і не зовсім очікувані наслідки — засилля внутрішнього ринку низькоякісним імпортом. І це також ми вже проходили. Коли через зростання світових цін українська високоякісна продукція активно поставлялася за кордон, а внутрішній ринок наповнювався більш дешевою, але гіршою за якістю імпортною продукцією".

Ольга Ходаківська звертає увагу і на те, що купівельний попит українців через відносно невисокий рівень доходів залишається низьким. І це накладає істотний відбиток на формування структури внутрішнього попиту, а відповідно — на споживчі та цінові переваги.

"Хоча цю проблему можна вирішити шляхом формування внутрішнього резерву агропродовольства на стратегічно важливі продукти і регулюванням цін на соціально значущі групи товарів. Це, до речі, є функцією держави і складовою її регуляторної політики", — підкреслює Ольга Ходаківська.

Відзначимо, що за оцінками вчених Інституту аграрної економіки, основними споживачами вітчизняної сільгосппродукції в 2020 році стали: Китай (3554 млн дол), Індія (1498 млн дол), Нідерланди (1422 млн дол), Єгипет (1367 млн дол), Туреччина (1 069 млн дол), Іспанія (985 млн дол), Польща (850 млн дол), Італія (584 млн дол) і Німеччина (581 млн дол.).

Джерело: Comments.ua