На цьому наголосив директор Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», академік НААН Юрій Лупенко у своїй доповіді на міжнародній науково-теоретичній конференції «Стратегічні напрями модернізації зовнішньоекономічної діяльності в умовах глобальних трансформацій», що відбулася 24 жовтня 2013 року у Києві.


За його словами, Україна, розвиваючи зв’язки з Китаєм в аграрній сфері, у тому числі збільшуючи експорт сільськогосподарської продукції, створює додаткові можливості для використання транспортної мережі у системі «Великого Шовкового Шляху».

Покращання інфраструктури, зокрема, транспортного сполучення є важливим для розвитку спільних проектів в аграрній сфері економіки України. У цьому контексті привабливим є Новий Шовковий шлях або так званий «Євразійський міст». Головною конкурентною перевагою сухопутних транзитних маршрутів є швидкість доставки вантажів. Вона у два-три рази вище, ніж на морських трасах зі Східної Азії до Західної Європи, а це до 16 млн тонн на рік (!).

У функціонуванні Нового Шовкового шляху зацікавлений також Євросоюз, зокрема з метою здешевлення вартості та строків перевезення вантажів у Китай та з КНР у Європу. Оскільки ТРАСЕКА не покриває потреб ЄС у вантажопотоці з Азії, то Європі потрібні Причорноморські перемички на території України. Отже, за словами Юрія Лупенка, Україна з її високим  показником транзитності території фактично володіє «золотою» транзитною акцією.


Довідково:

Сьогодні українські залізниці безпосередньо межують і взаємодіють із залізницями Росії, Білорусі, Молдови, Польщі, Румунії, Словаччини, Угорщини, забезпечують роботу 40 міжнародних залізничних переходів, обслуговують 18 українських морських портів Чорноморського і Азовського басейну.
По території України проходять три пан’європейських коридори (№ 3, 5 і 9). Через українські порти Ізмаїл та Рені Укрзалізниця взаємодіє з пан’європейським коридором № 7, який проходить по Дунаю.
За обсягами перевезень вантажів українські залізниці займають четверте місце по Євразійському континенті, а інфраструктура наших транспортних коридорів дозволяє забезпечити пропуск як існуючих, так і перспективних вантажопотоків.