pugachov ukЗа словами заступника директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» академіка НААН Миколи Пугачова, українську сільськогосподарську продукцію реалізують переважно у країни Європейського Союзу — на суму 7 мільярдів доларів, Азії — 4,4  мільярда  доларів, Африки — 1,1 мільярда доларів та СНД — 534 мільйони доларів. 

«Цього року ЄС випередив Азію в географічній структурі закупівель вітчизняного продовольства, ставши єдиним регіоном, експорт до якого зростає.

За вісім місяців 2022 року змінився перелік головних країн-покупців агропродовольчої продукції з України, який очолили наші європейські сусіди  Польща і Румунія. Значні за вартістю поставки здійснено в Туреччину, Китай, Нідерланди, Іспанію, Болгарію, Єгипет, Індію та Угорщину. У підсумку на них припало майже 63% вартості нашого аграрного експорту», — зазначає він.

Цьогорічний експорт зерна й олії відбувається в умовах війни.  Українські морські порти було заблоковано до серпня, коли відкрито зерновий коридор. Тож за вісім місяців 2022 року експорт українських зернових культур зменшився порівняно з торішніми обсягами на 25% і становив 20,2 мільйона тонн.

«За аналізований період основними експортними культурами у групі зернових традиційно стали кукурудза — 15,1 мільйона тонн і пшениця — 4,1 мільйона тонн. Фіксують зниження виручки від зовнішнього продажу збіжжя. Географія експорту залишається незмінною, охоплюючи переважно Азію, Євросоюз та Африку, хоч більший акцент роблять саме на європейські країни», — зазначає Микола Пугачов.

Цьогорічний експорт зерна й олії відбувається в умовах війни.  Українські морські порти було заблоковано до серпня, коли відкрито зерновий коридор. Тож за вісім місяців 2022 року експорт українських зернових культур зменшився порівняно з торішніми обсягами на 25% і становив 20,2 мільйона тонн.

«За аналізований період основними експортними культурами у групі зернових традиційно стали кукурудза — 15,1 мільйона тонн і пшениця — 4,1 мільйона тонн. Фіксують зниження виручки від зовнішнього продажу збіжжя. Географія експорту залишається незмінною, охоплюючи переважно Азію, Євросоюз та Африку, хоч більший акцент роблять саме на європейські країни», — зазначає Микола Пугачов.